İyilik güzellik /

Pek yakında tıpkı bizim gibi Batı dillerinde yaşayan insanlar da tanık olacakları sarsıcı kötülük temsillerinden sonra kendilerine yeniden şunu soracaklar, “İnsan iyi midir? Kötü müdür?” Bu, yeniden, kalabalıkların konuştuğu bir şüphe olacak, “Yoksa insanlar kötü müdür?” Bu, yıkıcı, acı verici bir ş...

Ful tanımlama

Detaylı Bibliyografya
Yazar: Temelkuran, Ece, 1973- (yazar)
Materyal Türü: Kitap
Dil:Turkish
Baskı/Yayın Bilgisi: İstanbul : Can Sanat Yayınları, 2017.
Edisyon:1. basım.
LEADER 02531nam a2200289 i 4500
003 TRMEMSKU
005 20180410175558.0
008 170526s2017 tu 0000e tur d
020 |a 9789750735851 
035 |a (OCoLC) 
040 |a TRMEMSKU  |b tur  |c TRMEMSKU  |e rda 
041 0 |a tur 
049 |a TR7VH 
050 0 0 |a PL249.28.E53   |b İ94 2017 
100 1 |9 3656  |a Temelkuran, Ece,  |d 1973-  |e yazar 
245 1 0 |a İyilik güzellik /  |c Ece Temelkuran. 
250 |a 1. basım. 
264 1 |a İstanbul :  |b Can Sanat Yayınları,  |c 2017. 
300 |a 159 sayfa ;  |c 20 cm. 
336 |2 rdacontent  |a TX 
337 |2 rdamedia  |a UMD 
338 |2 rdacarrier  |a VLM 
520 |a Pek yakında tıpkı bizim gibi Batı dillerinde yaşayan insanlar da tanık olacakları sarsıcı kötülük temsillerinden sonra kendilerine yeniden şunu soracaklar, “İnsan iyi midir? Kötü müdür?” Bu, yeniden, kalabalıkların konuştuğu bir şüphe olacak, “Yoksa insanlar kötü müdür?” Bu, yıkıcı, acı verici bir şüphe. Sadece insanın içine ortak hayatla ilgili korku saldığı için değil, bu soruyu soran da insan olduğu için. Korku ve şüphe karşılıklı ilişkileri ve bireyi böyle çürütücü bir döngü ile yıkar ve sonunda kötülüğü ilk kez kimin başlattığı unutuluncaya kadar insanlık bu çukurda yuvarlanır durur. Daha kötüsü ise şu: “Yoksa insan kötü müdür?” şüphesi insanı iyi ve kötü arasında kısır bir ikiliğin içine sıkıştırır. İkilikten düşünce çıkmaz, hayal çıkmaz, hikâye çıkmaz. Hikâye ikiliğin ötesinde başlar. İkiliklerin tartışıldığı, kahramanların rol aldığı tragedya çağından, insanın karmaşık öyküsünün sürekli yeniden karıldığı modern topluma ulaşmış olan düşünceyi aynı ikiliye yeniden sıkıştırmamak için... Belki de bunca sert gerçeğin karşısında yazının ve kitabın sağladığı tek direnç noktası bu. Ece Temelkuran’ın yazılarından derlediğimiz bu kitap, yeni bağlamıyla kültürün, sanatın gerekliliğine ve yaşamsallığına ilişkin eşsiz bir fırsat. 
942 |2 lcc  |c KT 
999 |c 72732  |d 72732 
952 |0 0  |1 0  |2 lcc  |4 0  |6 PL024928 E53 İ00094 02017  |7 0  |8 NFIC  |9 101342  |a MK  |b MK  |c MK  |d 2018-01-11  |e S  |l 3  |m 1  |o PL249.28.E53 İ94 2017  |p 0114625  |r 2019-05-07  |s 2019-04-25  |t k.1  |w 2018-01-11  |y KT 
952 |0 0  |1 0  |2 lcc  |4 0  |6 PL024928 E53 İ00094 02017  |7 0  |8 NFIC  |9 102135  |a MK  |b MK  |c MK  |d 2018-02-27  |e S  |i 255.07.02.01.06-  |l 7  |m 4  |o PL249.28.E53 İ94 2017  |p 0115093  |r 2024-05-16  |s 2023-10-31  |t k.2  |w 2018-02-27  |y KT