Uygarlığın basamakları : bilim, din ve toplum : akademi evreninde sosyolojik bir araştırma /

Detaylı Bibliyografya
Yazar: Sinanoğlu, Ahmet Faruk, 1956-
Materyal Türü: Kitap
Dil:Turkish
Baskı/Yayın Bilgisi: Malatya, 2013
Edisyon:Gözden geçirilmiş yeni bs.
Konular:
LEADER 02670nam a22003491 4500
001 75700
008 151103s2013 tu 00000 tur
020 |a 9786058636002 
040 |a TRMEMSKU 
041 0 |a tur 
049 |a TR7VH 
050 0 0 |a BL240.3   |b .S563 2013 
100 1 |a Sinanoğlu, Ahmet Faruk,  |d 1956-  |9 258059 
245 1 0 |a Uygarlığın basamakları :  |b bilim, din ve toplum : akademi evreninde sosyolojik bir araştırma /  |c A. Faruk Sinanoğlu. 
246 3 0 |a Bilim, din ve toplum 
250 |a Gözden geçirilmiş yeni bs. 
260 |a Malatya,  |c 2013  |e (Malatya :  |f Evin Ofset & Etiket Matbaacılık) 
300 |a 197 s. ;  |c 20 cm. 
504 |a Bibliyografya: s. [189]-197. 
505 0 |a Sunuş -- Giriş -- Araştırmanın konusu -- Amaç ve kapsam -- Denence (hipotez) -- Yöntem ve beklenen yararlar -- Teorik ve kavramsal çerçeve -- Bilim insanları, akademisyenler ya da bilim topluluğu -- Bilgi ve bilimin tanımı -- Toplum kavramı -- Din tanımı -- Din ve toplum ilişkisi -- Bilgi/bilim ve toplum etkileşimi -- Bilgi/bilim ve din ilişkisi -- Tarihte bilim ve din anlayışı -- Pozitivizm (olguculuk) -- Yorumbilgisi (hermeneutik) yaklaşımı -- Fenomenoloji (görüngübilim) -- Thomas Kuhn'un paradigma bilgi yaklaşımı -- Bilgi teorisi (epistemoloji) -- Bilgi sosyolojisi -- Postmodernizm -- Bilginin İslamileştirilmesi tezi -- Araştırmanın bulguları ve yorumlamalar -- Bilimsel çalışma ortamı ve toplumsal baskı -- Üniversite öğretim üyelerinin bilimsel amaçlar etrafında oluşmuş topluluk olduğu görüşü ve bilimsel kuruluşlara üyelik durumu -- Bilginin kaynağı problematiği -- Bilimsel yöntemde eleştirel yaklaşım, manevi (tinsel) bilim ve doğa bilimlerini inceleme ve araştırma yöntemlerine bakış -- Bilimsel bilgiler ile dini bilgiler arasındaki ilişkilere yaklaşım -- Bilim ve İslam dininin mantıksal açıdan birbirlerine etkileri ile gelenekli dini yorumlamalarla yeni bilgi üretme biçimleri arasındaki ilişkiler -- Bilginin İslamileştirilmesi tezine yaklaşım -- Tipoloji -- Sonuç ve değerlendirmeler. 
650 0 |a Religion and society.  |9 258060 
650 0 |a Science and society.  |9 258061 
650 0 |a Islam and science.  |9 31073 
650 4 |a Din ve bilim.  |9 126155 
650 4 |a Din ve toplum.  |9 258062 
650 4 |a Bilim ve toplum.  |9 258063 
650 4 |a İslam ve bilim.  |9 126369 
650 0 |9 20690  |a Religion and science 
910 |a 255.7.2./14/3347 
942 |2 lcc 
999 |c 69478  |d 69478 
952 |0 0  |1 0  |2 lcc  |4 0  |5 0  |6 BL02403 S563 02013  |7 0  |9 97178  |a MK  |b MK  |c MK  |d 2015-11-03  |e B  |g 5.00  |l 1  |o BL240.3 .S563 2013  |p 0108277  |r 2023-10-14  |s 2023-10-10  |t k.1  |w 2015-11-03  |y KT